19 Haziran 2015 Cuma

Ağva Gezisi

Geçen haftasonu eşimle evlilik yıldönümümüzdü. Hep eşler süpriz yapacak değil ya bu kez süprizi hazırlayan bendim. Haftasonuna Ağva butik otellerden birinde eşimin arkadaşlarıyla birlikte 1 ay öncesinden rezervasyon yaptırdık. Eşim haftasonu Tekirdağ'a arkadaşlarımızla görüşmeye gideceğimizi sanıyordu, 1 ay çenemi tutmayı başardım ve süprizi çok şükür bozmadım. Genellikle sabırsız biri olarak söyleyiveririm, neyse ki çok şükür bu sefer böyle olmadı. Sabah dışarda güzel bir kahvaltının ardından Yandex dostum sağolsun yola koyulduk, rotayı o belirliyor sağolsun, gizli rota Ağva idi, eşim ise Tekirdağ sanıyordu. Tabi bir müddet sonra "hayatım biz yanlış gidiyoruz, Yandex bizi yanlış yola soktu" deyimleri başlasa da ben ısrarla hayır hayır doğru, kestirmeden gidiceğiz dememle yola devam ettik. Bir süre sonra köy yollarında ilerleken benzimizin çok çok ama çok az kalması sonucu nereye gittiğimizi söylemek zorunda kaldım. İyi ki söylemişim yoksa gerçekten köy yollarında benzinlik bulmak imkansızmış. Hatta bi 10 km geri gidip benzin almak zorunda kaldık, çünkü özellikle kestirmeden gidecek olanlara duyuru, köy yollarında ilerliyorsanız Ağva'ya kadar benzin yok söylemesi.

Neyse yine lafı çok uzattım, konuşasın tuttu :) Yer ayırttığımız otel Ağva Alesta Butik otel idi. Ben yaklaşık 5 sene evvel kız arkadaşlarımla gezmeye geldiğimde bu otelde kalmıştım. Çok memnum kaldığımdan yine aynı oteli tercih etmek istedim. İnternet sitesinden daha net fotolara ulaşabilirsiniz.

Otelimiz tam nehir kenarında hoş bi butik otel. Tamamen ahşaptan oluşuyor. Yemeklerimizi bu nehir kıyısındaki teras bölümünde yiyoruz.

Ücrete sabah kahvaltı ve akşam yemeği dahil, yemekler açık büfe, oldukça güzel ve lezzetli, aman aman bir çeşitlilik yok ama yeterli, Lezzetli de olduktan sonra gerisi önemli değil.

Otelin ücretsiz yunus bisikletinden de yararlabiliyorsunuz. Zaten nehir kıyısına gelip de bisiklete binmemek olmaz.

Otelin bir de güzel bir havuzu var. Akşama kadar kuş sesleri ve doğanın sessizliğinde güneşlenebilirsiniz.

Ha 5 senede değişiklik olmamış mı olmuş. Ahşap otel sonuçta çok bakım istiyor. 5 sene öncesine nazaran daha bakımsız buldum, konumu dizaynı aslında çok güzel ama biraz daha özen istiyor.Tabii ki beş yıldızlı oteller gibi beklentimiz yok, sonuçta butik otel.Ama daha tertipli düzenli ve bakımlı olabilir diye düşünüyorum.Odaları temiz her zamanki gibi.

Eskiden her cuma ve cumartesi canlı müzik vardı. Onu kaldırmışlar. Sadece burda değil, ben hatırlıyorum her yerde canlı müzik vardı, oteller yan yana olduğundan müzik sesleri birbirine girerdi. Şimdi ise hemen hemen her yerde canlı müzik kalkmış. Bir iki otelde çalıyordu. Çoğu misafir kafa dinlemek için geldiğinden şikayet etmişler, istememişler, huzurlu akşam vakitleri geçirmek istemişler. Bu duruma çok üzüldümse de canlı müzik yapan bir diğer otele gittik.(Kapım otel) Akşamları zaten çok seçenek yok, ya canlı müzik ya da sessiz sakin nehir kıyısında bir gece.

Otelimizin tek memnun olmadığım yani içeçeklerin ekstraya girmesiydi. Sabah çay ve kahve haricinde yemek yanlarına alınan her türlü içecek ücretliydi benden söylemesi.(su bile)

Otelden kısaca bahsettikten sonra gelelim Ağva'da ne yapılır ne edilir.Gerçekten huzur dolu bir haftasonu geçirmek istiyorsanız, mükemmel bir yer Ağva ya da Şile. Tercih size kalmış. Sessiz sakin, kalabalık olmayan, gelen misafirlerin de otelden ayrılmadığı bir yer Ağva. İstanbul'a da oldukça yakın 80-90 km. Yolları çok güzel, keyifli. Günübirlik de gezilecek bir yer, kalmak şart değil. 2 günden sonrası sıkıyor zaten, yapcak bi şey yok. Ama bir gece kalmanızı tavsiye ederim. Kalacaksanız eğer merkezdeki otelleri değil, nehir kıyısındaki otelleri tercih etmenizi tavsiye ederim. Çünkü merkez gerçekten çok sıkıcı. Denize gircem diyorsanız da merkezdeki  denizi çok güzel değil zaten söylemesi.

Nehir kıyısındaki otellerde kalcaksanız da mutlaka merkeze uğrayın derim. Bisiklet kiralayıp bir tur atabilir, merkezdeki nehir kıyısındaki balıkçılarda keyifli bir öğle yemeği yiyebilirsiniz. Balıkçıların fiyatları oldukça uygun. Ve mutlaka nehirde bir tekne turu ya da yunus turu yapmalısınız.

Merkezde bir de ufacık bir incik boncuk, hediyelik eşya, hatıra eşyalar satılan yer var.Ben direk takıcılara gömüldüm tabi. Doğal taşlardan yapılan bir takı tezgahında bu cicileri satın aldım.

Ağva'ya yakın bi 8 km uzaklıkta Kilimli Koyu diye çok güzel bir yer var. Kayalıkların olduğu bu yerde insanlar denize giriyor ve bu kayalıkların üstüne çıkarak orda güneşleniyorlar. Kumsalı çok iyi değil, yollar çamurlu ama deniz on numara.

Kilimli Koyunun denizi çok güzel, tertemiz. Ağva'ya gelip denize girmek istiyorsanız tek tercihin burası olduğunu söylediler.

Biz denizin yakınına kadar gidip gördük pırıl pırıl olduğunu. Kayalıklardan atlayıp dalan çılgın gençlerde vardı. Çok zevkli görünüyordu. Biz denize girmek yerine tepede yer alan bir cafede oturup bi şeyler içerek manzarayı seyretmeyi tercih ettik.

Restoranın adını hatırlamıyorum ama şahane bir manzara. Kahvaltıya gelmeniz tavsiye olunur.

Ağva'da yunus gezintisi yaparken bir kaç foto çektim sizler için. Bu güzellikleri anlatmak olmuyor, gerçekten görmek gerek.

Çoğu otelin deniz bisikleti var zaten. Nehir bu bisikletlerle ve teknelerle dolu.Tavsiyem akşam serinliğinde binmeniz. Yoksa başınıza ciddi bir güneş geçebilir, fena çarpıyor sıcaklar.

O kadar güzel oteller var ki hepsini de beğeniyorsunuz. Ama biraz daha ayrıcalıklı, özel bir otel olsun istiyorsanız size tavsiye edebileceklerim arasında ;
Kapım otel ( otel sahipleri çok cici, samimi ve ilgili, güzel bir de canlı müzikleri var)
Greenline Guesthouse Otel (inanılmaz hoş, özel bir otel)
Acquaverde otel ( Medcezir disizi ve Bir istanbul masalı bu otelde çekilmiş)
Beyaz ev (biraz pahalı)
Gizemli nehir otel (sık sık grupanya da görebilirsiniz)

Dönüşte Şile'den sonra Saklıgöl diye bir yerin adını duyduk, oraya gitmeye karar verdik. Gidilmeye değer bulmadım açıkcası. Sıradan bir göl, etrafı insan kalabalığı. Ben böyle bir kalabalık görmedim, park edene kadar zaten canımız çıktı, yer bulana kadar da öyle. Ağva gibi bi yerden geldikten sonra da anlamsız geldi bana zaten. Buraya insanlar piknik yapmaya geliyorlar. Biz sessiz sakin bir yer sanıp gelmiştik, mangalsız sakın gelmeyin derin. Etlerinizi dışardan getiriyorsunuz, ancak mangalı pahalı bir şekilde de kiralayabilirsiniz. Üstelik masalar da 30 tl gibi pahalı bir fiyata kiralanıyor. Yok masa istemem derseniz yer de de örtünüzü serip mangalınızı yapabilirsiniz tabii.

Bizim gibi bilmeyenler, eli boş gelenler için de bir tanecik büyük bir restoran var. İnanılmaz pahalı, yer bulmak mümkün değil, çok bekliyorsunuz ve garsonlar sizinle ilgilenecek zaman bulamıyorlar. Nitekim zar zor bi yer bulduktan sonra  garsonlar uzunn bir süre yanımıza gelmedi, biz de zaten oturmaya değmeyeceğine karar verip kalktık ve yollara düştük.

Saklıgöl de böyle bir yer işte. Piknik yapmak istiyorum derseniz gidebilirsiniz. Bizim Ağva gezimiz böyleydi.
Umarım yararlı olmuştur yazılarım size. Yolu düşenler için  söylüyorum benim de böyle bir rehberim olsaydı söz dinlerdim heralde :p Daha güzel tatiller sizlerin olsun, öpüyorum yazımı sonuna kadar bıkmadan usanmadan okuyanları. Hoşçakalın :)