27 Haziran 2015 Cumartesi

Mantı



Benim gibi hamur işleriyle büyümüş bir çocuksanız elinizin hamura yatkın olmaması mümkün değil. Her ne kadar annem gibi ince ve tam yuvarlak hamurlar açamasam da yaşıma göre hiç de fena değilim diycem :P Şaka bi yana artık daha ince hamurlar açsam da hala şu yuvarlak hamur olayını çözmüş değilim. İlla kıyısından köşesinden hafif çıkıntılar çıkıyor.  Şekline fazla takılmamak gerek, önemli olan lezzetidir nasılsa diyorsanız, artık dışarıdan hazır mantı almalara son. Bol ve güvenilir kıymalı, şöle leziz bir mantı tarifi için annemin tarifinden buyrun:
İç harcı için:
  1. 200 gr kıyma
  2. 1 adet soğan
  3. Pulbiber, karabiber
  4. Nane
  5. Çok az da kekik
Hamuru içn:
  1. 1 adet yumurta
  2. Yeteri kadar un (Yukardaki iç malzemelerle 2 pazı mantı çıkıyor, hamur miktarını siz ayarlayabilirsiniz)
  3. Su ve tuz
Sosu için:
  1. Sarımsaklı yoğurt
  2. Sıvıyağ
  3. Salça
  4. Nane

Öncelikle hamurumuzu yoğuruyoruz. Üzerine nemli bir bez örtüp iç harcını hazırlıyoruz. Hamurlarımızı parçalara ayırarak her bir parçayı oklava ile açıyoruz.Oklavaya yapışmaması için ara ara üzerini unlayın.Ben 2 pazı mantı olacak kadar hamur yoğuruyorum, çoğu yemeğimi göz kararı yaptığımı söylemiştim. Açılan hamurlarımızı şeritler halinde uzunlamasına ve boylamasına keserek çok da Kayseri mantısında olduğu gibi küçücük kesmiyoruz. Ben klasik mantının aksine değişik bir şekil vermek istedim. Instagramda gördüğüm bir şekil çok hoşuma gitmişti, onun gibi yapmak istedim. Kesilen her kareye kıymalı harçtan koyuyoruz.







Ben bu şekil için kare hamuru önce ikiye katlayıp üçgen şekli elde ettim. Sonra da sivri kısmı kalacak şekilde diğer iki uçları birleştirdim.





Bu şekli ile balıklara benzediler :) Aslında gemiye benzemeleri gerekiyordu ancak bol malzemeli sevdiğimden şekli biraz kabarık oldu :)


Hazır olan mantılarımızın üstüne birbirine yapışmamaları için un serpiyoruz. İftara kadar bekleyecekleri için un şart. Pişirme vakti geldiğinde bir tencere su koyun ve kaynatın. İçine hamurlarımızı koyup pişirin, dikkat edin çok pirişip hamurlaşmasın, dağılmasın. Ara ara tadına bakın. Pişince suyunu süzün ve soğuk suyun altına tutun. Üzerine yoğurt dökün. Ocakta yağ ile salçayı bir güzel karıştırıp pişirin ve nane ekleyin. Salça kıvama gelince yoğurdun üstüne dökün. Afiyet olsun :)



2 yorum:

  1. çok güzel mantı yerim Zeynep :p
    Bi güzel yerim o mantıyı..mantıyı açan da mantının kendisi de saadet dolar yani
    Ama mantı açmaya gelirse iş....ellerin dert görmesin, sendeki yeteneğin yaarısı yok bende .)

    YanıtlaSil
  2. oy oy oy mükemmel gözüküyor ellerine sağlık valla. :) Ne güzel yenir o şimdi. :) Mantıdan sonra sıkı takipçinim canım ilgini çekerse benim bloğuma da beklerim. :)

    YanıtlaSil