16 Ekim 2014 Perşembe

Şeker Hamurundan Pasta ve Doğumgünü Soframız


Bu hafta eşimin doğumgünüydü. Arkadaşlarını çağırıp ona güzel bir sürpriz yaptık. Tabi ki böreklerim gibi pastamı da kendim yaptım. Hem lezzet hem de görüntü olarak herkes çok beğendi. Kazan işiyle uğraşan eşimin pastasında tabi ki kazan, bilgisayar, cep telefonu gibi nesneler süslemeler arasında olmazsa olmazdı. Gelelim pastamızın tarifine. Çok sevgili arkadaşımdan aldığım tarif aslında bir rulo kek tarifi. Ancak o kadar lezzetli ve yumuşacık bir kek ki rolosunu değil pastam için  bu tarifi yuvarlak kek kalıbında yapmak istedim. Ancak ne kabardı ne kabarmadı oldu. Ortadan kessem az olcak, kesmesem kalın olcak gibiydi. En sonunda kesmemeye karar verdim ve en doğru kararı vermiş oldum. Kessem çok ince bir pasta olacaktı, böyle yüksek bir pasta olması kalabalık misafirlerim için de en doğru karar oldu. Bence siz de vereceğim malzemelerle iki kez kek yapın. Tekrar ediyorum tarifim tek bir taban için.

Malzemelerimiz:

  1. 4 yumurta
  2. 1 su bardağı şeker
  3. 1 su bar. un
  4. Yarım çay bar sıvı yağ
  5. 1 kabartma tozu
  6. 1 paket vanilya
  7. Kakaolu yapmak isterseniz yeterli miktarda kakao
Malzemelerimizin hepsini karıştırıp yağlanmış kelepçeli kalıbımızda kekimizi pişiriyoruz. Piştikten sonra tekrardan aynı malzemelerle ikinci bir kek pişiriyoruz.

Kreması için:
  1. 1 yumurta
  2. 3 su bar süt
  3. 5 yemek kaşığı şeker
  4. 2 yemek kaşığı un
  5. 2 yemek kaşığı nişasta
  6. Kakaolu yapmak isterseniz yeterli miktarda kakao

    Krema için malzemelerimizi karıştırıp ocakta puding gibi pişiriyoruz. Bu krema miktarı kekimizin sadece ortası
     için. Siz kekin en üstüne de koymak isterseniz bu ölçülerin iki katını kullanabilirsiniz. Ben şeker hamuru kullanacağım için en üstüne krema koymadım. Hamuru örterken sorun olabilir diye düşündüm. Kekimizin ortasına bu kremayı koyuyoruz ve ortasına yine istediğiniz malzemeleri koyabilirsiniz. Ben arasına:


    1. 2 adet muz
    2. Fıstıklı çikolatalı draje kullandım.
    Gelelim süslemesine. Renkli şeker hamurlarını Eminönü'nden aldım. Elimle biraz yumuşattıktan sonra beyaz hamurumu  yapışmaması için tezgahıma nişasta serperek  merdaneyle açtım. Açmadan önce üstüne de bir miktar nişasta döktüm ve başka nişasta eklemedim.Altında nişasta olması yapışmaması açısından önemli. Hamur çok ince olmasın yırtılabiliyor, nitekim benimki ince oldu ve dolapta beklerken kenarından biraz yırtılmış ve keki gözüküyordu.Yuvarlak bir şekilde açtıktan sonra güzelce elime alıp kekimin üstüne koydum ve elimle düzelterek kıvrımlar oluşmaması için uğraştım, güzelce kekimi kapladım.Taşan kısımları bıçakla kesip çıkardım. Diğer hamurları da elimle iyice yoğurup istediğim şekilleri verdim. Adam figürünü yaparken dik durması ve baş ile gövdeyi birleştirmek için kürdan kullandım. Kalpli kalıbımla açtığım hamurdan kalpli şekiller kestim ve beyaz şeker hamurumun üstüne gördüğünüz şekilde yapıştırdım. Yapıştırırken ballı su kullananlar varmış ben sadece su sürdüm ve gayette güzel yapıştı. İstediğim gibi süsledim. Kenarlarının da güzel gözükmesi için kıvrımlar yaptım.Çok güzel bir pasta oldu, herkes çok beğendi. Size de afiyet olsun :)

    Bu da masamızdan görüntüler :)



    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder