16 Ekim 2014 Perşembe

Krem Karamel



Hayatında hiç krem karamel yememiş biri olarak ilk defa denedim bu tarifi. Kıvamını tutturmanın çok zor olduğunu duydum, ama ben bu konuda hiç zorlanmadım tabi :) Mükemmel bir jöle kıvamında oldu, ancak hiç tatmadığım için midir bilmem tadını çok anlayamadım. Sadece karamel tadını aldım, muhallebisinin tadı hiç yok gibi geldi bana. Böle sanki tatsız bir muhallebi yiyor gibiydim, şekerli bir tat alamadım.Damak zevkime pek uymadı ama bu tatlının hastası olanları biliyorum :)  .Tarifimi internetten buldum ve şeker miktarda hemen hemen her yerde aynıydı.Gerçekten böyle bir lezzeti mi var yoksa şekeri az mı geldi bilenler varsa ve beni bu konuda bilgilendirirlerse sevinirim. Ben tarifimi 2 kişilik yaptım, bu miktarla 3 adet krem karamel çıktı. Tarifimiz:


  1. 4 adet yumurta
  2. Yarım lt süt
  3. 1 paket vanilya
  4. Yarım su bardağı şeker
Karameli için
  1. Yarım su bardağı şeker
  2. 3-4 yemek kaşığı şeker
Tatlının yapımı çok basit. Önce karamelimizi hazırlıyoruz. Bir teflon tavaya (teflon olması şart yoksa yapışabilir) şekeri ve suyu ekleyip karameli hazırlıyoruz. Şeker eriyip suyu çekecek ve karamel rengini alana kadar bekleyeceğiz. Yakmamaya dikkat edelim, koyu bir renge geldiğinde kokusundan da anlarsınız zaten. Karemel olduğunda hemen kaplarımıza paylaştıralım ki donmasın. Sonra muhallebimizi yapalım. Süt ile şekeri karıştıralım. Vanilyamızı ekleyelim. Son olarak da yumurtalarımızı ekleyip mikserle iyice çırpalım. Karışım inanılmaz derece köpürecek. Yaklaşık 5 dk çırptıktan sonra üstünde oluşan bütün köpüğü alalım ki köpüğü gitsin. Köpükleri aldıktan sonra muhallebimizi karamelli kaplarımıza paylaştıralım. Tepsimi alıp içine su koyalım. Muhallebi kaplarımızı içi su dolu tepsilerimize koyalım ve üstleri kızarıncaya kadar fırında pişirelim. Tıpkı sütlaç yapar gibi. Piştikten sonra en az 12 saat dolapta bekletelim. 1 gece dolapta bekletmek daha uygun olur. Çünkü krem karamelin tam kıvamında olması için beklemesi şart. Haberli misafirler için 1 gece önceden hazırlanan pratik bir tatlı bu. Ertesi gün servis yapmak için ters çevirip tabağa koyalım, bir bıçak yardımıyla kenarlarından geçersek tabağa daha kolay dökülecektir. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder