16 Ekim 2014 Perşembe

Mayalı Poğaça



Ne zaman mayalı poğaça yapsam ya pişmez, ya kabarmaz, ya maya kokar ya da taş gibi olurdu. Bazen de sıcakken iyidir hoştur, akşama bakmışsın dişini kıracak kadar sertleşmiş. Yapamıyorum, yapamıyorum derken  öyle bir tutturdum ki sonunda yumuşacık poğaçalar elde etmeyi başardım. Siz de benim gibi olmuyor, sert oluyor, başaramıyorum diyorsanız işte size tarifim. İşin sırrı kesinlikle yağ imiş benden söylemesi. Herkesin tarifi bir başka tabii, ama ben benimkini kesinlikle buldum.

Malzemelerimiz:

  1. Yaklaşık 125 gr sanayağı
  2. Yarım çay bardağı sıvıyağı
  3. 1 su br süt
  4. 1 su br ılık su
  5. 1 paket kuru maya
  6. 2 yemek kaşığı şeker
  7. 1 tatlı kaşığı tuz
  8. İsteğe bağlı 1 çay kaşığı mahlep
  9. Kabartma tozu
  10. Alabildiği kadar un
  11. Üstüne sürmek için 1 yumurta sarısı
Musluğumun sıcak su bölümünden aldığım ılık su ile bir kapta mayamı ve şekerimi ilave edip  erittim. Üstüne un, oda sıcaklığındaki süt, kabartma tozu, tuz, mahlep, sıvıyağ, erittiğim sanayağı ekleyip yoğurmaya başlıyoruz. Unun miktarını azar azar ekleyelim ki çok sert olmasın. Bir diğer püf nokta da hamurun azcık cıvık olması. Yani çok un eklemiyoruz. Hamur ele yapışmasın yeter, ama biraz da cıvık olsun. Yoğurduktan sonra mayalanmaya bırakıyoruz ve kabardıktan sonra tekrar yoğuruyoruz ve şeklini verip, isterseniz iç harcını koyuyoruz. İşte bir diğer püf noktamız şeklini verip tepsiye koyduktan sonra  yarım saat da tepsi mayası yapıyoruz, yani tepside bekletip biraz da orda mayalanmasını bekliyoruz. Yarım saat sonra üstüne yumurta sarısı sürüp susam ya da çörekotuyla süsleyebilirsiniz. Ben artık kesinlikle bu tarifi kullanacağım. 2-3 gün sonra bile yumuşacık olması benim için önemli. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder