16 Ekim 2014 Perşembe

Afyon Lokumu


Bu tatlıyı yıllar önce ilk yediğimde Allahım dedim nedir bu böyle, zannedersiniz ki pastaneden çıkma ama yok böyle bir lezzet. Gerçekten abartmıyorum hem hafif, hem çok lezzetli. Tarifini sır gibi saklayan ve vermek istemeyen arkadaşımın annesi, arkadaşımın gizlice tarif kitabından tarifi almasıyla sonunda benim olmuştu :) İlk denediğinizde kesinlikle kıvamı tutmuyor, pek çok kez ölçüler aynı olmasına rağmen tutmayan lokumlarım deneye deneye tecrübelerimin esiri oldu. Belki siz de bir kaç denemede tutturmayacaksınız ama sonunda olacak güvenin bana :)

Malzemelerimiz:

  1. 1lt süt
  2. 1 su bardağından 2 parmak eksik un
  3. 2 yemek kaşığı nişasta
  4. 125 gr sanayağı
  5. 1 su bardağı şeker
  6. 1 paket vanilya
  7. Bol miktarda hindistan cevizi
  8. 1 paket krem şanti 
NOT: Bu malzemelerle 2 tepsi çıkıyor, dolayısıyla çok fazla.Ben yarısını kullanıyorum, resimde gördüğünüz miktar kadar çıkıyor. 

Bir tencerede sanayağı eritip unumuzu kavuruyoruz. Un kavrulduktan sonra sütü, şekeri,nişastayı ekleyip kaynamaya başladığında vanilyamızı döküyoruz.Muhallebi lokum kıvamında  olunca ocağın altını kapatıp 5 dk mikserle güzelce çırpıyoruz.Bir  fırın tepsisine hindistan cevizini serpip üstüne muhallebiyi döküyoruz.Bir spatula yardımıyla tepsinin her yerine yayıyoruz. Krem şantimizi hazırlayıp muhallebinin üstüne sürüyoruz ve en az 2 saat dolapta üstünü kapatıp bekletiyoruz. Bu tatlı 1 gece önceden hazırlanırsa kıvamı daha iyi oluyor. 2 saat sonra dolaptan çıkarıp uzunlamasına 3 e ya da 4 e bölüyoruz. Büyüklüğüne siz karar verin. Her bir parçasını rulo şeklinde sarıyoruz. Bir parçasından 3 adet rulo çıkıyor. Yapılan her ruloyu tekrardan mutlaka hindistan cevizine batıralım. Tepsiye dökülen hindistan cevizi yeterli olmuyor. Süslemek için ezilmiş antep fıstığı kullanabilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder