10 Eylül 2014 Çarşamba

Tahinli Çıtır Tatlı



Herkese merhabalarrr :)
Haftasonu annemler evimi ziyarete geldiler. Annem pek tatlı sevmediğinden ne yapacağım konusunda kararsız kalmıştım. Ama Tekirdağ'da bi arkadaşımdan öğrendiğim bu tarif sayesinde çıtır çıtır ağızda dağılan mükemmel bi lezzete annemin de ortak olmasını istedim. Ben sadesini seviyorum ama isterseniz içine ceviz ya da fındık kullanabilirsiniz. İşte tarifimiz:

Malzemeler:


  1. 1 adet yufka
  2. 80 gr tahin
  3. Toz şeker
  4. 1 yumurta sarısı
Malzemelerimiz çok az geldi değil mi. Hem yapımı kolay hem lezzeti mükemmel. Önce tahini şekerle karıştırıyoruz. Ben marketlerde satılan 80 gr tahin kullanıyorum. 1 adet yufkaya tam geliyor. Şekerin miktarını yine göz kararı yapıyorum. Tadına bakarak kendinize göre miktarı ayarlayabilirsiniz. Tahinle şekeri iyice karıştırdıktan sonra yufkamızı serip tahini döküyoruz. Karışım koyu olduğundan ve yufka çabucak yırtılacağından sakın elinizle kaşıkla ya da başka bir şeyle tahini yaymayın. Yufkamız anında yırtılır. Dağıtmak için yufkayı katlar gibi yapıp yayın. Örneğin bir kenarını azıcık kapatın sonra kapattığınız kısmı tahinin diğer boşluklara yayılması için azar azar geri itin yani açın. Umarım anlatabilmişimdir :) Tahin tüm yufkaya sürüldükten sonra enlemesine ortadan ikiye bölün. Bir yarısını rulo yapın, sonra diğer yarısını rulo yapın. Üstüne yumurta sarısı sürüp dilimleyin. Tahin dışarı doğru çıkacaktır. Korkmayın, piştikten sonra çıkan kısımları bıçakla kesin ve soğuduktan sonra tüketin. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder