1 Eylül 2014 Pazartesi

Fırında Güveç



Taş fırınlarda ve toprak kaplardaki gibi o lezzeti bulamasak da İstanbul gibi büyükşehirde yaşayanlar için kaçınılmaz bi lezzet. Malzemelerimiz:


  1. Kuzu but
  2. Domates,biber
  3. Patates
  4. Karabiber,kekik,kırmızı biber,tuz
  5. 1 adet soğan
  6. 5 diş sarımsak,
  7. Zeytinyağı
  8. Salça sos

Görüldüğü üzre malzemelerimizin miktarı size kalmış. Kaç kişilik istiyorsanız ona göre et,patates ekleyebilirsiniz.Güveç en güzel kuzu etiyle oluyor. Ben bu yemeği yaparken kuzu bulamadığım için dana but kullandım. 2 saat pişmesine rağmen bana sert geldi. Gerçekten yumuşak olmasını istiyorsanız kesinlikle kemikli kuzu but etinden kullanın. Güveciniz yoksa siz de benim gibi fırında kullanılan seramik tencerelerde yapabilirsiniz. Ben BİEV'in o muhteşem tencerelerinden kullanıyorum. Fırına girebilmesi kadar kolay temizlenmesi, yemeklerin yapışmasını engellemesi gibi özelliklerini de çok beğeniyorum.



Yağımızı kabımıza koyduktan sonra etlerimizi yerleştiriyoruz. Üzerine baharatlarımızı ekleyip doğradığımız soğanları da üstüne döküyoruz. Bu şekilde 1 saat dolapta bekletirseniz lezzeti daha da oturmuş olacaktır. Ben ekstra kurumuş reyhan koydum. Seviyorsanız siz de ekleyebilirsiniz.


Sarımsakları hafif kırarak bütün bütün koyuyoruz. Kabuklarını soyduğumuz patatesleri de yine bütün olarak koyuyoruz. Domateslerimizi ortadan ikiye bölerek, biberlerimizi ise bütün olarak koyuyoruz. Salçalı sosumuzdan dökerek içine  az miktarda su döküyoruz. Ben etlerin üstünü kapatacak kadar koydum. Tenceremin kapağı fırına girmediğinden üstünü aliminyum folyoyla kapatıp 2 saat kadar 200 derecelik fırında pişirdim. Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder