27 Ağustos 2014 Çarşamba

Tavuklu Orman Kebabı



Yine bir tavuk tarifiyle herkese merhaba :)
Orman kebabını tavuklu olarak ilk kez bir arkadaşım yaptığında yemiştim. Tadına o günden beri ayılıyorum bayılıyorum :) Misafirler için de harika bir sunum. Bir tanesi çok doyurucu iki tanesi çok şişirici benden söylemesi. Tarifim 4 kişilik. Yani 4 adet orman kebabı çıkıyor. Siz isterseniz miktarı artırabilirsiniz. İşte malzemeler:


  1. 2 adet tavuk göğsü
  2. 1 adet yufka
  3. 1 adet soğan
  4. 1 paket mantar
  5. 2 kaşık salça
  6. Tuz, karabiber
  7. Beşamel sos
  8. Kaşar peyniri
Tavuklarımızı küp küp doğruyoruz. Soğanlarımızı da kesiyoruz. Mantarlarımızı yıkayıp dilim dilim kesiyoruz.(Ben mantarların saplarını çıkarıp kabuklarını soyuyorum) Malzemelerimizin hepsini yağ koymadan bir tencereye koyuyoruz ve kapağını kapatıp kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Arada karıştırmayı unutmayalım. 


Suyunu çektikten yemeğimizi teflon bir tavaya alıyoruz. Salçamızı sulandırıp salçalı su yapıyoruz ve yemeğin üstüne döküp pişirmeye devam ediyoruz. Baharatlarını ekliyoruz.



Yemeğimiz hazır olunca yufkalarımızı artı şeklinde 4 e bölüyoruz. her dilimini avucumuzu alıp içine yemeğimizi koyuyoruz ve bohça şeklinde kapatıyoruz.




Silikon tepsiliğimize yerleştirip üstü için beşamel sos hazırlıyoruz. Sosumuzu bohçalarının üstüne birer kaşık döküp en üste çok az da kaşar rendesi ilave ediyoruz. Sıcakken tüketilmesi önerilir. Yufka yerine kreple hazırlayan arkadaşlar da var. O da tavsiye edilir. Kreple uğraşamam diyorsanız yufka daha pratik. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder