7 Eylül 2015 Pazartesi

Şeftalili Crumble



Orjinalinde elmalısını sevdiğim gibi, çileklisi, vişnelisi ve şeftalilisi de çok güzel olan bir tarif bu crumble. Yani siz hangi meyveyi seviyorsanız onunla yapabilirsiniz. Ben bu sefer şeftalilisini denedim, yine enfes oldu. Türkçe karşılığı kırıntı turta olan crumble adından anlaşıldığı üzre kıtır kıtır ağızda dağılan bir turta. Gelelim tarife kızlar. Yapımı oldukça kolay. Benim tarifimle 2-3 porsiyon ( sadece eşimle ben yiyeceği için) çıkıyor. Siz malzemeleri artırabilir benim gibi orta boy borcama ya da küçük fırın kaplarına porsiyonluk hazırlayabilirsiniz.
  1. 2 orta boy şeftali
  2. 1 silkme çorba kaşığı şeker
Hamuru için:
  1. 1 tepeleme çorba kaşığı tereyağta
  2. 2 çorba kaşığı şeker
  3. Yarım su bardağı un

Şeftalinin kabuklarını soyup dilimledikten sonra fırın kabına koyun ve üzerine az miktarda şeker serpin. Daha sonra hamurunu hazırlamaya başlayın. Tereyağı, şeker ve unu birlikte karıştırın. Burda püf nokta hamurun  tek parça olmaması. Yani hamuru yoğurduktan sonra avuçlarımızın içinde ufalayağız, tane tane kalacak.Tıpkı bisküvi kırıntısı gibi olacak. Bunun için tereyağımız mutlaka soğuk olsun, yoksa ufalanmaz. Hatta karıştırdıktan sonra biraz dolapta bekletebilir daha sonra ufalayabilirsiniz.
Hazır olan kırıntıları da şeftalilerin üzerine döküyoruz ve üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Tatlımız ne sıcak ne soğuk, kesinlikle ılık olarak tüketilmeli.Yoksa lezzetini alamayabilirsiniz. Afiyet olsun :)



4 yorum: