17 Kasım 2014 Pazartesi

Hakiki Tavuk Göğsü



Geçen perşembe okuldan arkadaşlarım evime davetliydi. Akımdan şöyle bir menüyü oluşturduktan sıra tatlıya geldiğinde ne zamandır yapmayı istediğim tatlı da bu güne nasip oldu. Tavuk göğsünü severim ama yalancısını değil, hani yalancısı da güzeldir de gerçeğin yerini pek tutmaz. Ah bi de manda sütüyle yapılsa var ya dadından yenmez yane. Ama İstanbul da manda sütünü bulmak nerdee, market sütleriyle idare ediyoruz bari tatlının gerçeğini yapalım dedim.Püf noktası tabi ki tavuk. İşte malzemelerimiz:


  1. 1 adet tavuk göğsü
  2. 1lt süt
  3. 2 tepeleme çorba kaşığı pirinç unu
  4. 2 tepeleme çorba kaşığı nişasta
  5. 1 paket vanilya
  6. 1 su bardağı şeker
  7. 1 çorba kaşığı tereyağ
  8. Tarçın
Göğsümüzü haşladıktan sonra didikliyoruz ve iki üç saat kadar suda bekletiyoruz.Suyunu döküyoruz. Sonra tekrar didikleyerek yine suda bekletiyoruz. Böyle böyle bir kaç defa bu işlemi tekrarlıyoruz. İşte en önemlisi bu. Tavuk suyun içinde bekleyerek parça pinçik hale gelecek ve tadını kaybedecek. Tavuğun zaten lif lif ayrılarak suyun üstünde yüzdüğünü göreceksiniz. En son da elinizle tavuğun suyunu sıkarak işlemi tamamlayacağız. Bu tatlı bu yüzden 1 gece önceden yapılması gereken bir tatlı. Suda bekletme ve su dğiştirme işlemi biraz zaman alıyoruz. Gerisi çok kolay. Tarçın, tereyağ  ve tavuk hariç bütün malzemelerimizi karıştırıyoruz ve muhallebimizi pişiriyoruz. Kaynadıktan sonra tereyağımızı atıp içinde eritiyoruz. Ocağın altını kapattıktan sonra suyunu sıktığımız tavuklarımızı  da ekleyip mikserle 5-10 dk çırpıyoruz ki tavuklar iyice yok olsun. Sonra kalıplarımıza muhalebimizi koyuyoruz ve soğuduktan sonra tarçınla süslüyoruz. Ben tarifin iki katını uyguladım ve 10 adet tatlı çıktı.İşte tatlılarımız :)


Misafirlerim gelmeden pembiş soframı da hazırladım. Günün favorisi tatlı oldu. Arkadaşlarım da çok beğendi. Masamızdan bir kare, tabi yemekten önce :)





Bu resmi neden koydum. Hemen açıklıyorum. Bugün diğer arkadaşlarla günümüz vardı. Bu güzel türk kahvesinin yanına da tabi ki tatlı istedik. Tiramisu. O kadar güzel bir mekanın, o kadar güzel kahve sunumlarının bir o kadar da kötü tatlıları vardı. Zaten hep istediğim küçük bir kafe açma fikrinin ve o kafede benim hazırladığım keklerin, pastaların olma düşüncesi bir kez daha kıpraştı içinde. Çünkü tatlılarımın gerçekten güzel olduğunu düşünüyorum. :D  En kısa zamanda güzel bir tiramisu tarifiyle karşınızda olmak dileğiyle. Bir de tiramisu nasıl yapılır gösterelim ama di mi :p Herkese hayırlı geceler....

2 yorum:

  1. Bizim zevklerimiz pek bir aynı yahu:)Benimde masa örtüm tıpkısının tıpkısı:)))

    YanıtlaSil
  2. gerçekten mi zevkli kızlarız demek ki :p

    YanıtlaSil